Tagarchief: tekst

Heerlijke sinaasappelsap van de Jumbo!

IMG_0003

Lekkere sinaasappelsap!

Even een weekje geen sapjes gedronken. Oh wat mis ik de sinaasappelsap van de Jumbo! Lekker zacht van smaak en zoet. Niet te versmaden. Een mooie bijkomstigheid is ook dat de prijs voordelig is. 1,14 euro voor een pak van anderhalve liter? Of is het vandaag een centje duurder? De prijzen zijn net weer eens omhoog gegaan in verschillende supermarkten. Nu, je kunt mij wakker maken in de nacht voor een glaasje sinaasappelsap. Nee, niet appelsientje, die is ook lekker hoor en natuurlijk vanwege het ” zogenaamde topmerk” een graadje duurder. Ik ga voor de sinaasappelsap van de Jumbo. Mijn lijfdrank!

Wat zit er in de sinaasappelsap?

Ook als ik op stap ben of in de stad omkom van de dorst dan ga ik voor een glaasje sinaasappelsap. Maar ja, er zitten natuurlijk ook negatieve kanten aan. Zoals aan alles. Het is maar net vanuit welke hoek je naar iets kijkt. Denk aan de bloedsinaasappelen en de lage lonen in de landen waar de vruchten vandaan komen. Welke sinaasappelen zitten er in de Jumbo sinaasappelsap? En niet alleen dat. Hoeveel water en suiker is er aan toegevoegd? En wat voor ongezonde E-nummers? Klopt alles wat er op de buitenkant staat? We nemen maar alles aan, maar de waarheid kan wel anders zijn. In elk geval reageren mijn smaakpupillen zeer positief op de sinaasappelsap van de Jumbo. Ik zou eigenlijk nu wel een glaasje lusten, maar zoals ik al aangaf ik heb deze week geen sapjes gehaald. Hoog tijd dus voor een bezoekje aan de Jumbo. Mijn schrijven achter de computer krijgt er een boost door. Hé, wat jammer dat ik dat glaasje nu niet heb. Dan zo maar een kopje koffie. Nee, even zelf mijn handsinaasappelen persen!

Geen aandelen in sinaasappelsap

Hoeveel klontjes suiker zit er in dit “gezonde” sapje? Misschien toch nog eens vergelijkend warenonderzoek gaan doen. Nee, voor de zoveelste keer dit is geen reclameartikel voor de Jumbo en u kunt hier ook (nog ?) niet doorklikken voor inkomsten, ik heb geen aandelen in de sinaasappelsap, maar ik heb nu zin om over een heerlijk fris glaasje sinaasappelsap van de Jumbo te schrijven,  gewoon omdat ik dat lekker vind.

 

IMG_0006

 

Semantisch of episodisch?

Bovendien en dat is misschien de clou van dit verhaal, van de week zag ik een documentaire over wetenschappelijk onderzoek naar geheugen. (Dit was de documentaire Man zonder geheugen) Het blijkt dat zelf ervaren geschiedenis uit een ander gedeelte van je brein komt, het is geen semantische kennis maar komt uit het episodisch geheugen van persoonlijke ervaring en beleving.

Je zou dus kunnen zeggen, dat mijn positieve belevenis bij het drinken van sinaasappelsap van de Jumbo en mijn persoonlijke ervaringen van het drinken van een heerlijk glaasje jus ‘d orange ervoor zorgen, dat dit verhaal geschreven wordt vanuit een ander gedeelte van mijn brein dan een droog vergelijkend warenonderzoek van sapjes of een verhandeling over hoe je sinaasappelbomen plant.

 

IMG_0009

 

 

 

 

 

Gniffel, gniffel!

Het feit dat ik in mijn vuistje lach wanneer ik dit artikel schrijf en ik lol heb over zo’n gedetailleerd verslag over mijn voorkeur voor deze sinaasappelsap van de Jumbo getuigt van een emotionele lading die vanuit mijn episodisch breingedeelte komt en dat schrijft lekker weg.

Zo en nu het echte schrijfwerk weer, een categorie tekst over flessenopeners. Die tekst komt uit de semantische kant van mijn brein en duurt een stuk langer om op papier te zetten!

Aan de slag met die tekst!

 

Welke sinaasappelsap vind jij het lekkerste?

Semantische of  episodische  teksten nodig? Bel Joke voor een tekst 0685850360!

 

 

 

 

Deel deze post met anderen!Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

SEO webtekst, wat is dat?

SEO webtekst
SEO webtekst

 

 

 

 

Lees mijn blogpost hier op de website onder Blog. Mogelijk begrijp je na het lezen beter wat een SEO webtekst is.

SEO webtekst, wat is dat?

Een SEO webtekst via de zoekmachine van Google

Een webtekst vind je makkelijk via de zoekmachine van Google wanneer deze SEO is. Omdat je weet dat SEO inmiddels al lang bestaat, durf je niet te vragen wat SEO nu eigenlijk precies is. Het komt zo dom over, zeker als je zelf schrijft. SEO betekent “Search Engine Optimalisation”. In gewoon Hollands betekent dit Zoek Machine Optimalisatie. En dat betekent weer: een webtekst zo schrijven, dat de tekst optimaal uitkomt in de zoekmachine. Schrijf je op deze manier, dan heb je een SEO webtekst geschreven.

Een echte SEO webtekst wordt snel en vaak gevonden door een zoekmachinegebruiker, die een trefwoord intikt of een combinatie van trefwoorden, die ook in jouw webtekst staan. Een goede SEO webtekst staat hoog in de lijst pagina’s, die tevoorschijn komen met deze trefwoordencombinatie wanneer de zoekrubriekgebruiker deze intikt.

Staat jouw webtekst op pagina 45 van alle resultaatpagina’s die tevoorschijn komen, dan is de kans klein dat jouw SEO webtekst gelezen wordt. Waarschijnlijk is jouw webtekst dan ook niet SEO. Er zijn maar weinig mensen die 45 pagina’s van Google doorsnuffelen naar zoekinformatie. Zeker niet, wanneer in de teksten daarvoor ook al een goede beschrijving is gegeven van het onderwerp door iemand anders in zijn of haar SEO webtekst .

Staat jouw webtekst echter op één van de eerste drie of vijf zoekresultatenpagina’s, die tevoorschijn komen na het intikken in de zoekrubriek van een sleutelwoordencombinatie? Dan is de kans groter dat je een echte SEO webtekst hebt geschreven en dat deze webtekst ook scoort. Wat betekent dat hij gelezen wordt.

SEO webtekst, doel

Voor veel mensen is het belangrijk of misschien wel een sport, dat hun SEO webtekst op de eerste pagina staat van de resultaten van de zoekopdracht in Google. Hoe hoger, hoe vaker de tekst gevonden en gelezen wordt en hoe vaker een reactie op de SEO webtekst komt van degene, die jouw SEO webtekst heeft gelezen.

Voor de meeste mensen heeft een SEO webtekst een commercieel doel. Klanten gaan kopen nadat ze een SEO webtekst hebben gelezen, omdat ze overtuigd zijn van het belang van een product door de inhoud van deze webtekst. Of ze gaan kopen omdat ze naar een speciale pagina worden geleid via een link in de SEO webtekst, waar de klanten worden verleid te kopen.

Een SEO webtekst kan ook alleen maar het nut hebben dat mensen, als ze op de webtekstpagina terecht komen op een advertentie of link klikken, die de maker ervan reclameclicks, dus geld, in het laadje brengt.

Een SEO webtekst kan ook een kennisdoel dienen. Iemand wil anderen van het belang van een onderwerp overtuigen en is er bij gebaat dat veel mensen zijn of haar SEO webtekst lezen. De SEO webtekst kan een nieuwswaarde hebben of een hoger doel dienen.

SEO webtekst, hoe schrijf je deze?

Het lijkt heel moeilijk om een goede SEO webtekst te schrijven. Wanneer je de principes van zo’n webtekst door hebt, is het niet zo moeilijk meer.

In de basis gaat het er om juiste en kwalitatieve inhoud te schrijven in goed Nederlands, de tekst een duidelijke structuur te geven, met kop, titel en ondertitels en metabeschrijving en ook de afbeeldingen of infographics daarin mee te nemen.

Tenslotte moeten de trefwoorden waar het om gaat in een percentage van 3 of 4 % op het totaal aantal woorden van de tekst in de SEO webtekst voorkomen. Plaats daarbij nog links in de tekst naar zinvolle webteksten over hetzelfde onderwerp en de kans is groot dat de SEO webtekst ergens hoog in de resultaatpagina’s van de zoekopdracht in Google uitkomt.

SEO webteksten, succes met schrijven!

Tags: SEO webtekst, zoekrubriek, Google, zoekmachine, tekst, schrijven

 

Deel deze post met anderen!Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail